Samolot
EM-11C ORKA

Oferta

to czteromiejscowy, dwusilnikowy samolot z chowanym podwoziem
w konfiguracji górnopłata ze śmigłami pchającymi posiadający wygodną kabinę pasażerską.

Charakterystyka

Samolot EM-11C ORKA

Samolot przystosowany jest do lotów VFR w dzień i w nocy, a w przyszłości również do lotów IFR. Konstrukcja skorupowa całkowicie wykonana z kompozytu węglowego z wypełniaczem ulowym.

Skrzydło z możliwością składania końcówek w celu ułatwienia hangarowania, wyposażone w klapy sterowane elektrycznie i lotki. W skrzydłach zabudowano dwa zbiorniki paliwa o pojemności 200 litrów każdy.

Kadłub wyposażony w duże otwierane do góry drzwi w przedniej części oraz luk bagażnika w centralnej części. Kabina pasażerska wyposażona w cztery niezależne fotele, przednie odchylane i przesuwane. Fotele wyposażone w 3- punktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa.

Zastosowanie

1.

Dla biznesu

Połączenie szybkości, bezpieczeństwa i komfortu sprawia, że podróże biznesowe stają się bardziej efektywne. Ponadto wspaniałe i niezapomnianie wrażenia dzięki panoramicznej widoczności nadadzą nową jakość w każdym biznesie.

Korzyści

1.

Ergonomia i bezpieczeństwo

Wsiadanie do tego samolotu nie stanowi problemu nawet dla kobiety w długiej sukni. Przekonaj się sam – do ORKI wsiądziesz równie wygodnie jak do Twojego samochodu! Nie musisz czekać na zatrzymanie pracy silników – dzięki układowi pchającemu śmigieł z ORKI wysiądziesz nawet zaraz po zatrzymaniu na płycie lotniska.

Specyfikacja

Podstawowe dane techniczne i eksploatacyjne

Długość 8,705 m / 28,56 ft
Wysokość 2,585 m / 8,48 ft
Rozpiętość 13,50 m / 44,29 ft
Rozpiętość do hangarowania 10,50 m / 34,45 ft
Powierzchnia skrzydła 16,50 m2 / 177,61 ft2
Siedzenia 4
Maksymalny ciężar w locie 1820 kg / 4012 lbs
Ładunek max 550 kg / 1212 lbs
Zasięg max (z rezerwą nawigacyjną na 45 minut lotu) 1700 km / 918 nm
Maksymalna prędkość lotu poziomego (TAS, ISA) 261 km/h / 141 kts
Prędkość maksymalna (VNE) 359 km/h / 194 kts
Prędkość podejścia do lądowania 142 km/h / 77 kts
Prędkość przeciągnięcia (konfiguracja do lądowania) 109 km/h / 59 kts
Prędkość wznoszenia 5,1 m/s / 1000 ft/min
Prędkość wznoszenia na jednym działającym silniku (ISA) 1 m/s / 200 ft/min
Zużycie paliwa AVGAS 100LL przy 75% mocy silników 52 l/godz
Rozbieg 358 m / 1174 ft
Dobieg 556 m / 1824 ft
Charakterystyka

Usterzenie pionowe zintegrowane z kadłubem. Usterzenie poziome zabudowane w układzie T. Na obu usterzeniach zabudowane elektryczne trymery. Układy sterowania popychaczowe, dla steru kierunku linkowe.

Samolot napędzany dwoma silnikami przeciwbieżnymi LYCOMING IO-320 / LIO-320 o mocy 160KM każdy przy 2700obr/min. Takie rozwiązanie eliminuje tzw. silnik krytyczny, co znacznie ułatwia sterowanie samolotem w przypadku wyłączenia jednego z silników. Śmigła 3 łopatowe typu „constant speed” firmy MT-Propeller.

Podwozie zabudowane na kadłubie chowane hydraulicznie, wyposażone w amortyzatory hydrauliczno-gazowe. Rozwiązanie takie znakomicie poprawia komfort lądowania i startu na lotniskach trawiastych o bardzo złej i nierównej nawierzchni.

Charakterystyka
Charakterystyka

Samolot uczestniczył w pracach badawczo-rozwojowych z zastosowaniem silników turbinowych TP-100 czeskiej produkcji firmy PBS. Prace nad integracją silnika z płatowcem były częścią projektu ESPOSA realizowanego w ramach 7. Programu Ramowego Komisji Europejskiej.

Celem projektu ESPOSA było opracowanie nowych technologii dla małych silników turbinowych do 1000 kW dla potrzeb Lokalnego Transportu Lotniczego (SAT – Small Air Transport), jak również do zastosowań w Lotnictwie Ogólnego Przeznaczenia (GA – General Aviation), czy w bezpilotowych aparatach latających (UAS – Unmanned Aerial Systems). Projekt zajmował się układami napędowymi, które pozwolą w przyszłości na zwiększenie wydajności, poprawę bezpieczeństwa i zredukowanie nakładu pracy pilota.

Charakterystyka
Zastosowanie

2.

Air taxi

Kabina pasażerska z bardzo dobrym dostępem umożliwia wykorzystanie samolotu jako narzędzie zapewniające wygodny, szybki, i w pełni dyspozycyjny transport na duże odległości. Istnieje możliwość przekształcenia kabiny pasażerskiej na towarową, co daje dowolność wykorzystania dostępnego miejsca.

Zastosowanie

3.

Dla rodziny

Ten czteromiejscowy samolot z przestronną kabiną stanowi zdecydowaną alternatywę dla dalekich podróży samochodowych zarówno w kraju jak i za granicę. Możliwość operowania z każdego lotniska, nawet z nieutwardzonych lądowisk, nieporównywalnie ułatwia organizację przelotów. Ponadto szybkość, komfort, zasięg, ładowność i bezpieczeństwo to dodatkowe cechy samolotu, które ułatwiają dotarcie do wymarzonych miejsc.

Zastosowanie

4.

Do szkolenia

Ten dwusilnikowy samolot z popularnymi silnikami Lycoming i chowanym podwoziem jest idealnym rozwiązaniem zarówno dla ośrodków szkoleniowych jak i dla firm lotniczych, które chcą podnosić kwalifikacje swoich pilotów i zapewnia doskonałe warunki dla szkolenia i treningu na samolotach wielosilnikowych, bardzo dobre osiągi, wysokie bezpieczeństwo i komfort lotu, a wszystko to za wyjątkowo przystępną cenę i rozsądne koszty eksploatacji.

Zastosowanie

5.

Do patrolowania

Dwusilnikowy samolot z dużym zapasem bezpieczeństwa, duży zasięg umożliwiający długie przebywanie w powietrzu, panoramiczna widoczność kabiny to najlepsze cechy samolotu patrolowego. Jeśli to uzupełnić możliwością zabudowy szerokiej gamy aparatury obserwacyjno-rozpoznawczej to dostajemy w ręce idealne narzędzie dla firm i służb, które w tani i niezawodny sposób potrzebują wykonywać takie zadania.

Zastosowanie
Korzyści

2.

Koszty eksploatacji

Koszt godziny lotu wynosi 177 $ i jest niższy około 10 % od kosztu samolotu podobnej klasy (przy założeniu 500 h lotu rocznego, bez kosztów amortyzacji).

_MGL7139-min

3.

Komfort podróży

Poczuj komfort podróżowania – w ORCE możesz swobodnie pracować lub wypoczywać w trakcie całego lotu.

Korzyści

4.

Doskonała widoczność dookoła kabiny

Ciesz się widokami bez żadnych ograniczeń – z kabiny Orki możesz obserwować prawie całą przestrzeń nie tylko przed, ale również nad i pod samolotem.

Korzyści

5.

Zasięg do 1700 km

Imponujący dla samolotów tej klasy – każdy cel w promieniu 1.700 km możesz osiągnąć bez międzylądowania.

Korzyści

6.

Możliwość lądowania na lotniskach trawiastych

Czy do tej pory nie mogłeś lądować na wielu lotniskach? Teraz dzięki specjalnej konstrukcji podwozia Orką możesz lądować także na lądowiskach trawiastych.

Korzyści
Korzyści

Zobacz także

Szybowiec
MDM-1 FOX

to dwumiejscowy, kompozytowy szybowiec akrobacyjny (dopuszczalne przeciążenia +9/-6 g…

Zobacz więcej